Op de motor 160 km toeren door het Westfriese landschap

Schrijf u nu in voor de Hertog Willem motortoertocht rond West-Friesland
Lionsclub Opmeer en omstreken organiseert samen met de stichting IJsclub Spanbroek-Opmeer een motortoertocht op zondag 21 mei 2017. De opbrengst van de tocht gaat naar de ijsclub.
De motortoertocht bestaat uit een ochtend- en middagtocht en slingert via dorpjes, dijkjes en weggetjes in en rond West-Friesland en rijgt zich zo aaneen tot een boeiende ontdekkingstocht van zo’n 160 km.
Bij Zorgcafé Het Koetje in Zandwerven staat de koffie vanaf 10.00 uur klaar en om de motortoertocht start van 10.30 tot 11.00 uur. De ochtendrit eindigt bij ’t Kerkhuys in Spanbroek waar de lunch klaarstaat voor de motorrijders. In ’t Kerkhuys geeft de Stichting IJsclub Spanbroek-Opmeer uitleg over de plannen voor een natuurijsbaan. Na de lunch wordt de tocht voortgezet, halverwege de middagrit is er nog een frisstop en eindigt tussen 16.00 en 16.30 uur bij café Vroeg of Laat in Spanbroek.
Voor de liefhebbers is na de tocht een barbecue (Kosten á € 17,50 p.p. zijn niet inbegrepen in het inschrijfgeld). Niet rijden, maar wel mee-eten? Dat kan ook, maar laat het wel even weten bij voorinschrijving of uiterlijk bij het vertrek. U bent hartelijk welkom bij café Vroeg of Laat in Spanbroek, waar de BBQ klaarstaat.
De kosten voor deze motortoertocht bij voorinschrijving bedragen € 25.- p.p. en op de dag zelf € 27,50.    Dit is inclusief koffie, lunch en een consumptie na afloop van de tocht. De opbrengst van het motorevenement gaat naar de Stichting IJsclub Spanbroek-Opmeer voor de realisatie van een natuurijsbaan.(zie ook http://www.rtvnh.nl/nieuws/179568/in-opmeer-geloven-ze-nog-steeds-in-natuurijs ).
U kunt zich nu al opgeven bij loosjos53@gmail.com en binnenkort ook op de website www.lionsopmeer.nl . Deelnemers krijgen een paar dagen voor de tocht informatie over de exacte coördinaten van de vertreklocaties, de plaatsen die de motorrijders aandoen en hoe te handelen bij het wel of niet doorgaan van de tocht bij onverhoopt slecht weer.